بازی Godfall بیش از هر چیز بازی اکشن RPG و سوم شخص اسلشر است که بر مهارت بازیکن در نبرد تکیه می‌کند. بازیکنان می‌توانند به تنهایی بازی کنند و یا با دو بازیکن دیگر به صورت تیمی مانند بازی Destiny 2 بازی را به پایان برسانند. به گفته کیت لی تلاش تیم طراحی بر کوتاه کردن چرخه مبازه بوده است. بازیکنان بین دو اسلحه اصلی می‌توانند انتخاب کنند و مهارت‌های از راه دور بر اساس سیستم cooldown نیز خواهند داشت. داستان بازی Godfall در دنیای تقسیم شده به پنج بعد زمین، آب، هوا، آتش و ارواح روایت می‌شود. کاراکتر بازیکن یکی از آخرین بازماندگان گروه Knight’s Order است که سعی در نجات جهان دارد. سه کلاس اصلی برای انتخاب وجود خواهد داشت و سبک بازی با اسلحه‌های انتخابی، آرمورهای قدیمی به نام Valorplates و تنظیماتی که روی آن‌ها می‌توان اعمال کرد نیز دچار تغییراتی خواهد شد. در واقع Godfall به عنوان یک اکشن-نقش‌آفرینی نسل بعدی معرفی شده؛ یک بازی فانتزی با تمرکز بر المان‌های کوآپ که شما و دوستان‌تان را برای مدت‌هایی طولانی بعد از عرضه پلی استیشن 5 سرگرم نگه خواهد داشت.

به گفته Heyne، طبق سلاحی که در بازی Godfall استفاده می‌کنید، بازخورد حرکتی دوالسنس نیز متفاوت است. او افزود حملات فردی که در این بازی صورت می‌گیرد، بازیکنان مستقیما بازخورد را احساس خواهند کرد. برای مثال سلاح Dual Blades هنگامی که به کار گرفته می‌شود، احساس سبکی به وجود می‌آید اما استفاده از سلاح سنگینی چون Warhammer متفاوت خواهد بود. چنین است که در بازی Godfall بازیکنان می‌توانند بازخورد لمسی منحصربفردی در کنار کنترلر دوالسنس پلی استیشن ۵ داشته باشند. گادفال یکی از عناوینی به‌شمار می‌رود که به‌نوعی از ابتدای معرفی خود با کنسول‌های نسل بعدی گره خورده بود. این بازی در اواخر سال گذشته به‌عنوان یک بازی لانچ تایتل برای PS5 در کنار PC معرفی شد. اما حال اعلام شده Godfall یک بازی انحصاری زمانی کنسولی است که 6 ماه پس از عرضه برای سایر کنسول‌ها نیز عرضه می‌شود. بازی Godfall یک سورپرایز بزرگ است. این بازی مبارزات خود را از عنوان God of War قرض گرفته و بخش لوت کردن آن به سری Diablo شباهت دارد. در برخی مواقع این خسته‌کننده به نظر می‌رسد، اما به طور کلی از طراحی خوبی برخوردار است.