گاه تاریخچه صنعت بازی عناوینی را یادآور می شود که در زمان عرضه گامی رو به جلو در راستای تکامل ژانر خود برداشتند. Super Smash Bros بازی ای بود که نه تنها در زمان خود یکی از بزرگترین گردهمایی های قهرمانان بازی های گوناگون شرکت Nintendo را ترتیب داد، بلکه سنت نوینی را پایه گذاری کرد که بر اساس آن ۴ مبارز به صورت همزمان در یک محیط بسته به رقابت می پرداختند، مبارزات یک به یک که در طول سالیان متمادی نماد ژانر مبارزه ای (Fighting) به شمار می رفتند، با عرضه SSB به طور کلی متحول شدند و این بازی الگو و مبنای بسیاری از بازی های دیگر شد. در سال 2012، Sony در اقدامی جالب، عنوانی را برای کنسول خانگی خود منتشر کرد که با سرلوحه قرار دادن این اصل، قهرمانان بازی های گوناگون این شرکت را به مصاف یکدیگر می فرستد. یکی از اصلی ترین ارکان این دسته از بازی های Crossover، که قصد دارند تا با میزبانی قهرمانان سایر بازی های محبوب به موفقیت برسند، تعداد و تنوع مبارزان آن ها است. برخی از شخصیت های حاضر در این بازی همچون هیهاچی میشیما(Heihachi Mishima) و کریتوس (Kratos) سابقاً در بازی هایی نظیر SoulCalibur و Mortal Kombat به عنوان شخصیت مهمان در کنار شخصیت های کلاسیک این سری بازی ها حضور داشته اند و عناوینی نظیر بازی فوق به سبب عدم معرفی شخصیت های جدید، نیاز به پشتیبانی از طیف وسیع تری از مبارزان را دارند. در سوی دیگر، شخصیت هایی چون کریتوس و رایدن (Raiden) قرار دارند که با شمشیرهای منحصر به فرد خود به استقبال سایر مبارزان می روند و گروه آخر به مبارزانی چون دانته (Dante) و سرهنگ مائل رادک (Colonel Mael Radec) تعلق دارد که انواع و اقسام تسلیحات و تفنگ ها را با خود به همراه آورده اند. اما در کنار این گروه ها و مبارزان کلاسیک، افرادی چون کول مکگرس (Cole MacGrath) نیز با قدرت های ماورایی خود حضور دارند که عرصه را بر سایر شخصیت ها تنگ می کنند. نکته قابل توجه، این است که شخصیت های بازی قدرت های خود را تمام و کمال از عنوانی اصلی خود به ارث نبرده اند و حتی در مواردی برای آن ها حرکات و فنون چندضرب جدید و مخصوصی طراحی شده اند که به جذابیت و عمق مبارزات می افزایند. بر خلاف سایر بازی های سبک مبارزه ای، سیستم حملات بازی 3 دکمه ای بوده و فنون چند ضرب گوناگون تنها با ترکیب این 3 دکمه شکل می گیرند. سایر دکمه های کنترلر، فارغ از آنالوگ ها و دکمه های مربوط به جا به جایی، به دفاع، پرش های معمولی و دوتایی، استفاده از آیتم های داخل محیط و در نهایت دو عنصر Taunt و Super Attack خلاصه می شوند. Super Attackهای بازی شباهت بسیار زیادی به سیستم های مشابه سایر بازی های هم سبک دارند، بدین صورت که نوار مربوط به این حملات از 3 سطح متفاوت تشکیل شده و به مراتب سطوح بالاتر، قدرت های بیشتری به بازیکن اعطا می کنند، اما وجه تمایز این حملات به نحوه اجرای آن ها خلاصه می شود. در طراحی شخصیت های بازی همانند سری SSB از تکنیک های 2.5 بعدی استفاده شده است. بدین صورت که مدل های سه بعدی در محیط های شبه 3D و مختص به بازی های دو بعدی و Side Scroll پیاده سازی شده اند. از طرفی، پس زمینه های پویا که مدت هاست بلای جان هر بازی مبارزه ای شده اند با قابلیت تأثیر مستقیم در محیط بازی به BR راه یافته اند. محیط ها و پس زمینه ها نیز برای بالا بردن بار نوستالژیکی از ترکیب محیط های بازی های گوناگون PlayStation شکل گرفته اند.