در صنعت گیم همواره بعضی از عناوین به دلیل یک جهش بزرگ و توسعه دادن یک سبک مورد ستایش قرار می گیرند. این گونه عناوین از سوی طرفداران ، منتقدان و … جز مورد انتظار ترین ip ها هستند. در این میان ، یکی از فرانچایز های محبوب که تاکنون به عنوان تکان دهنده ی صنعت گیم از آن یاد می شود، سری بازی های GTA می باشد. قطعا وقتی نام GTA San Andreas به گوش شما می رسد، خود به خود به دوران اوج PS2 و فروش های هفتگی موفقش در سال 2004 می اندیشید. San Andreas یک شبیه ساز کلی از California و Nevada می باشد. این لوکیشن ها به طور کلی در سه شهر خلاصه شده اند که عبارتند از : Los Santos ( برگرفته از Los Angeles) شهر San Fierro (بر اساس San Francisco) و Las Venturas که بر اساس Las Vegas می باشد. Carl Johnson همان شخصیت اصلی این عنوان است که داستان بر اساس او روایت می شود. همان طور که می دانید ، شخصیت پردازی عالی به روایت داستان کمک بسیاری کرده است و باعث شده تا نسبت به قبل شاهد روایت به مراتب بهتر داستان باشیم . در این بین، گسترده شدن شهر نیز باعث شده که بهتر بتوان روی مراحل و لوکیشن ها مانور داد و چیزی حدود 70 ساعت گیم پلی مفید را پدید آورد. عموما کسانی که این نسخه و نسخه های قبلی را تجربه کرده اند، بیشتر از همه درمورد تفاوت ها و افزایش های کیفی و کمی با خبرند. برای مثال در GTA III که پایه گذار یک open world TPS در محیطی کاملا متفاوت بود ، شاهد 60 وسیله نقلیه بودیم که این تعداد در SA به 240 تغییر کرد. به طور کلی در شبیه سازی شهر همه چیز را نسبت به قبل با شکوه تر می بینیم . درختان، جاده ها ، مدل ها و آبجکت ها همگی افزایش کیفی قابل توجهی داشته اند. زمانی این تغییرات چشمگیر به نظر می رسد که بدانیم علاوه بر بزرگ تر شدن شهر ، شاهد چنین تغییراتی بوده ایم . البته یک نکته درمورد شهر و لوکیشن های این بازی وجود دارد و آن هم این است که وسعت زیادی از Map بازی قابل استفاده نیست و فقط جهت افزایش مساحت Map شاهد چنین تغییراتی بوده ایم. ماموریت های بازی بسیار جذاب و متنوع میباشند که البته مسلما با پیشرفت در بازی سخت تر و سخت تر میشوند. امکاناتی نظیر غذا خوردن و چاق شدن، دوستیابی، رفتن به باشگاه بدنسازی، ورزش کردن، شنا، تعویض و خرید لباس، آرایش موی سر و اعضا ظاهری بدن و . . . در بازی gta SA وجود دارند که بازی را بسیار زیبا و جذاب کرده اند.