مردی در نیویورک تمام زندگی خود را از دست داد و سالها پیش، ما او را برای انتقام گرفتن هدایت کردیم. حتماً هنوز هم پرش های او را که در عین سادگی برایمان شاهکار بود به یاد دارید. او افسر پلیس، Max Payne است، ولی دیگر نه خبری از از نیویورک است و نه آن مکس قدیم. همه چیز عوض شده. Max Payne 3 از آن بازی های پر ماجرای سالهای اخیر است که همیشه در کانون توجه بود و تا دلتان بخواهد موافق و مخالف داشت.داستان بازی دست کمی از شاهکار ندارد و مطمئناً می تواند در سطح بهترین های هالیوود قرار گیرد. یک سناریوی جذاب و روانشناسانه که تا دلتان بخواهد پلیسی است! مکس در نیویورک با یک دوست قدیمی به نام Passos آشنا می شود و پس از ایجاد یک درگیری بزرگ در نیویورک به برزیل می رود تا علاوه بر کار کردن به عنوان یک محافظ، کمی آرامش به دست بیاورد. اما انگار دردسر ها به طرف او جذب می شوند و آنجا هم رنگی از آرامش را نخواهد دید. یکی از قسمت هایی که موجب ارتباط بازی با گذشته شده است فلش بک ها و بیان خاطرات مکس است که در قالب یک ماموریت جدید در بازی گنجانده شده اند و زوایای دیگری از زندگی عجیب مکس را روایت می کنند. مطمئناً دانستن این موضوع که مکس در این مدت چه کارهایی کرده است جذاب است و خلاء داستانی بین دو شماره را تا حد قابل قبولی پوشانده است. یکی دیگر از نقاط قوت بازی Max Payne 3 گرافیک آن است. در ابتدا که اعلام شد استدیو های راکستار وظیفه ساخت بازی را دارند همه متعجب شدند. زیرا همه ما میدانیم که شرکت راکستار و استدیوهایش توانایی خاصی در تولید و عرضه بازی های Open World دارند و بازی های انها در این ژانر بسیار موفق و عالی هستند و با اینکه بازی های Open World هستند از گرافیک بالایی هم برخوردارند.اما همه فکر میکردند که این عنوان موفق نخواهد بود و شکست خواهد خورد. اما بر عکس همه ی صحبت های طرفداران راکستار نشان داد که با 8 سال کار بر روی بازی توانسته بازی در خور نام مکس پین را تولید کند. گرافیکی که در این عنوان مشاهده میکنیم در سطح بسیار بالایی قرار دارد. تکسچر های عالی در بازی شما را خیره ی خود خواهند کرد. رنگ بندی محیط با فضای شاد و رنگارنگ سائوپائولو هماهنگی خواصی دارد و همه ی رنگ ها قوی و درست طراحی شده اند. موتور این بازی R.A.G.E نام دارد که مخفف Rockstar Advanced Game Engine است که توسط خود راکستار طراحی شده و از موتور قبلی شرکت Criterion Games با نام Render Ware که توسط راکستار استفاده میشد قاعدتا بهتر است.