اولین نسخه بازی، به نام The Darkness در سال 2007 برای کنسول های Xbox 360 و PS3 عرضه شد. این نسخه علاوه بر فروش زیاد ، توانست نظر منتقدان بازی را هم جلب کند و اثری زیبا را پای بر جا بگذارد. در این نسخه از بازی که در سبک شوتر اول شخص عرضه شده بود ، شاهد ویژگی های منحصر به فردی بودیم. یکی از ویژگی های مهم آن متفاوت بودن طرز حمله کردن در محیط ها اکشن بازی بود. شما علاوه بر اسلحه که لازمه هر بازی Shooter است ، دو بازو شیطانی نیز داشتید. این دو بازو که از پهلوهایتان درآمده بود ، به شما در نبرد ها کمک می کرد. در اصل این دو بازو شیطانی را شما می توانستید کنترل کنید و با استفاده از آن ها دشمنانتان را از بین ببرید. در بازی The Darkness II هم چنین مکانیسمی پیاده شده بود. در کل ، بازیThe Darkness توانست یک بازی و سری موفق را به دنیای گیم معرفی کند. بعد از حدود چهار سال و نیم ، وقتی که این سری از بازی داشت فراموش می شد ، بازی The Darkness II وارد بازار شد. در نگاه اول شاید تصور کنید که بازی تفاوتی با نسخه ی قبلی خود ندارد ، ولی با کمی بازی کردن ، متوجه تفاوت های عمده ای در آن می شوید. اولین تغییری که شما نسبت به نسخه ی قبلی این بازی احساس میکنید تغییر در سطح دیداری بازی با استفاده از graphic noir است. 2K و Digital Extremes تمام محیط هایی را که بازیباز در آن به مبارزه میپردازد را با دست نقاشی کرده اند و با اضافه کردن کارکتر های با گرافیک cel-shade سبب شده است که شبیه به یک کامیک بوک باشد که جان گرفته است. شما این زیبایی گرافیک را هنگام تکه تکه کردن دشمنان نیز احساس میکنید. شاید در اویل بازی برای شما جنگیدن با دشمنان انگونه که انتظارش را دارید سخت باشد و به آن روانی نتوانید مبارزه کنید ولی وقتی طرز استفاده از 4 سلاح (دو مار و دو اسلحه ی گرم) به طور کامل آموختید شاهد یک اکشن ناب خواهید بود و در مقابل دشمنانتان همواره موفق خواهید بود و به یک مرد و دشمن توانمند برای آن ها تبدیل خواهید شد. استفاده از 4 سلاح به طور همزمان سبب هرچه زیبا تر شدن و بهتر شدن بازی شده است. صداگذاری بازی واقعا زیبا و حرفه ای کار شده بود. صدا ها به جا بود ، صدا ها و افت های جیغ و وحشت خوش موقع و متناسب پخش می شد و موسیقی ها به خوبی انتخاب شده بودند. همچنین تکان خوردن لب شخصیت ها در هنگام دیالوگ گفتن هم بسیار دیدنی و قشنگ ساخته شده بود.